Volvo EX30: stylová třicítka

Sdílejte

Jsem řidička, která v autě strávila stovky hodin na dálkových trasách. O to víc sama sebe překvapím, když za volantem udělám chybu hodnou začátečníka. V ten moment si vážím každého řidiče za sebou, který se zdrží posunků i protažených úšklebků. A tak jsem se těšila, že si vyzkouším Volvo EX30 s pár funkcemi, které mi možná zachrání lak, karoserii i pověst.


Pilot Assist: Pro hranolek do jiného pruhu nesjedeš
Lovení posledních hranolků v krabičce, naklonění ke cole v držáku na pití, hledání rtěnky v tašce, letmé kouknutí na zadní sedadlo… To vše jsou situace, u kterých stačí sekunda nepozornosti nebo letmé cuknutí volantem, které nás může stát pár tisíc z pojistky nebo i život. Rozdíl je v tom, jestli jedeme třicítkou ve městě, nebo stotřicítkou po dálnici. Pilot assist je komfortní funkce, kterou ocením na svých jízdách nejčastěji, protože mi různými způsoby aktivně pomáhá s řízením. Pokouší se udržet vozidlo uprostřed jízdního pruhu mezi viditelným značením, dokáže pomoci s ovládáním volantu při předjíždění, pomáhá udržet vzdálenost od vozidla před námi, i přizpůsobit rychlost dopravnímu omezení. Aktivuje se snadno přes tlačítko na volantu a já se nemusím bát třeba kolize při vyjetí ze své dráhy. A můžu v klidu lovit hranolky dál.

Pilot Assist

Pilot Assist

Nasedni a jeď
Bezklíčový přístup je mou hned druhou nejoblíbenější funkcí. Možnost přijít k autu, nasednout a hned vyjet je velmi příjemná. U většiny nových aut už naštěstí odpadá věčné hledání klíčů na dně kabelky, manévrování s nákupem nebo sbírání popadaných věcí pod autem. V případě zamykání a odemykání bez klíče u Volva EX30 stačí nosit dálkový ovladač s klíčem v kapse nebo tašce. Vnitřní antény vozu dokážou rozpoznat a lokalizovat klíč na vzdálenost až deset metrů. Jakmile je zařízení rozpoznáno, auto mě uvítá rozsvícením čelních světlometů a zadních světel a osvětlení kolem vozu. Zároveň se současně probudí palubní systém a připraví se profil řidiče. Stačí sešlápnout plyn a vyrazit. Zamknout i odemknout ale můžeme manuálně pomocí přítlačné plochy na klice dveří.

Nasedni a jeď

Nasedni a jeď

Kabelka není spolujezdec
Chytré a praktické úložné prostory nejsou pouze v kufru. Okolí sedadla řidiče i spolujezdce je velmi komfortně uspořádáno. Při elektrické úpravě tohoto auta zde není středový panel s řadicí pákou, a tak je celá středová část vyhrazena pro snadné uložení věcí, které byly doposud mým spolujezdcem. Tedy jen do momentu prudkého zabrždění, při kterém se všechno rozlétlo po celém autě. Kabelka ale není tím jediným, co s sebou vozím, takže kufr s 318 l objemu se hodí při výletech na lyže i dovoz zakázek klientům.

Kabelka není spolujezdec

Kabelka není spolujezdec

Spěchám
Prakticky pořád. Pokud mám před sebou kamion, traktor nebo jen pomalejšího řidiče, znervózňuje mě to. Ale nejsem si vždy jistá, jestli se mi podaří bezpečně a rychle toho přede mnou předjet. Volvo EX30 Twin Engine Performance funguje jako normální vozidlo, ale některé funkce se liší oproti autům vybaveným pouze benzinovým nebo naftovým motorem. Elektromotor auto zrychlí z nuly na sto za 3,6 vteřiny. Mám tak bezpečnější pocit při předjíždění a nehrozí mi popojíždění dlouhých kilometrů za řidičem, který je prostě jen víc v klidu.

Objem kufru

Objem kufru

Můžeš to prosím zesílit?
Hádky o hlasitost jsou nedílnou součástí jízdy, pokud jsou ve voze víc než dva lidé. Model EX30 má novou koncepci umístění reproduktorů v podobě Soundbaru audiosystému, už ve standardní výbavě. Elegantně kombinuje výškové a středopásmové reproduktory pro nejlepší dosažitelný zvuk a akustiku v interiéru vozu. Takže si oblíbené songy užijete bez ohledu na to, kde právě sedíte. Díky 5G konektivitě a datovému roomingu bez omezení lze využívat aplikace pro přehrávání hudby, jako je například Spotify. A ruku na srdce: kdo si rád nesešlápne plyn na volné silnici při beatech cheesy devadesátkových hitů?

Jede na zelenou
Volvo EX30 využívá obnovitelné a recyklované materiály novými způsoby, což přispívá k tomu, že jeho uhlíková stopa je zatím nejnižší ze všech vozů značky Volvo. Odpovědný a minimalistický přístup k designu a efektivní využívání materiálů pomohly snížit objem odpadu na minimum. V exteriéru Volvo EX 30 je přibližně 25 % veškerého hliníku, 17 % veškeré oceli a plastů z recyklovaných zdrojů. Interiér vozu má zase přibližně 30 % dekorativních prvků vyrobených z recyklovaných plastů nebo jiných recyklovaných a obnovitelných materiálů.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.