Apple v kulisách pražské secese

Sdílejte

Apple není jen značka produktů, které určitou dobu používáte a pak je vyměníte za jiné. Je to životní styl, k němuž neodmyslitelně patří čistá estetika, důraz na detail a kvalitu. Tato filozofie se přirozeně propisuje i do způsobu prezentace produktů, a to hlavně v rámci kamenných prodejen.


Vlajkové a partnerské prémiové prodejny si designéři týmu Apple navrhují sami, vybírají pro ně ikonické lokality a historické budovy, jejichž genius loci se krásně snoubí s minimalistickým provedením prodejen. Pro nejednoho „jablíčkáře“ je tedy zásadní zprávou, že jedna taková prodejna byla nedávno otevřena i v Praze.

V prostorách secesního paláce Koruna na Václavském náměstí od února funguje prodejna Apple iWant, která má kategorii Apple Premium Partner, tedy druhou nejvyšší hned za vlajkovými obchody. Jedná se o první prodejnu tohoto typu u nás – nenachází se v obchodním centru a právě díky své unikátní lokalitě perfektně zapadá do konceptu, který značka Apple u svých vlajkových prodejen v metropolích razí. Obchody, které designéři amerického týmu Apple sami navrhují, mají jasně daný koncept architektury se vzdušným prostředím, minimalistickým uspořádáním a velkými dřevěnými stoly, na kterých jsou produkty prezentovány. Důležitou roli hraje také světlo nebo přesné rozmístění produktů.

vizuálně a designově odlišné, pravda je ale taková, že je pojí náklonnost k inovacím a moderním technologiím, a také určitý punc výjimečnosti. „Koruna má například na svou dobu unikátní kopuli ze skla a kovu. Byl zde také údajně první kulečníkový stůl v Praze, luxusní kosmetický salon nebo sofistikovaná klimatizace. Koruna byla vždy technická a designová perla Prahy. Apple je symbolem pokroku a designu dnešní doby, a je tedy logické, že nová prodejna si našla cestu právě do Koruny,“ přibližuje Petr Syrůček, majitel a zakladatel skupiny maloobchodního prodeje elektroniky Smarty BRANDS., do které iWant patří.

Novou prodejnu iWant najdete v přízemí paláce Koruna, které má na rozdíl od většiny Apple obchodů členitější půdorys, což pro tým návrhářů znamenalo větší výzvu. Výsledek ale podle všeho stojí za to, prostor je vzdušný a má atmosféru prémiových Apple prodejen. Není třeba dlouhých popisů, nejlépe uděláte, když si prodejnu, a hlavně nové produkty Apple, přijdete prohlédnout na vlastní oči.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.