Anatomie zábavy

Sdílejte

Po dvouleté odmlce nám začaly do schránek opět chodit pozvánky na společenské akce. A proto bonviván Filip Šimoník v rámci série rozhovorů RSVP hledá odpověď na otázku, jak zorganizovat perfektní večírek a také jak si ho coby host nejlépe užít. Tentokrát vyzpovídal Kateřinu Meinerovou, která organizuje jedna z nejopulentnějších setkání v Praze.


Odhadovat atraktivitu večírku předem je nejisté. Podobně nejisté jako ťukat v obchodě do melounu s nadějí, že uslyšíme: „Jsem sladký, šťavnatý a mám v sobě málo pecek, kup mě, pochutnáš si!“ Podle Katky, se kterou se známe z vysokoškolských studií a která nyní pracuje jako manažerka komunikace pro tradiční francouzskou značku, ale existuje jasné vodítko: „Pokud sám sebe nutíš na akci zůstat ještě o chvilku déle nebo si uvědomíš, že si odnášíš zážitek jen proto, že sis ho celý musel vyrobit a hostitel ti k němu moc nepomohl, tak zřejmě nejsi na dobré party.“

A na další raději nechoď, doplnil jsem si sám pro sebe. Pokud se ale role obrátí a já jsem hostitel, jak tomuto scénáři předejít? I na to má Katka jasnou odpověď: „Na začátku si vždy musíš vyjasnit, pro koho akci děláš, co jí chceš říct a s jakým zážitkem mají tvoji hosté odcházet. Pořádání večírku pro večírek samotný je nejčastější chyba, se kterou se setkávám.“

O zážitku a emocích jsme mluvili v podstatě po celou dobu našeho rozhovoru – s výjimkou momentu, kdy nám číšník přinesl smažené jarní závitky, a tak je nahrávka rozhovoru přerušena spokojeným křupáním. „Každá akce, kterou organizujeme, musí být pro hosty v něčem výzva. Musí zažít něco, co zatím neznají a co je překvapí. Nevyplácí se je podceňovat a být poplatným hostitelem, který připraví to, co podle něj bude zaručeně fungovat,“ myslí si Katka.

„Po dvou letech společenského útlumu si všímám toho, že si lidé více váží svého času a někteří ztratili chuť k networkingu a společenským rozhovorům. Pokud mají kvůli našemu eventu odložit odjezd na chatu, musí vědět, že to bude stát za to,“ vykresluje aktuální situaci. Na jejích akcích se pravidelně potkávají novináři, umělci, zákazníci a přátelé značky. Tak nazývá všechny, kteří s brandem sdílejí hodnoty, a mohou tedy pomoct šířit jeho příběh ve svých sociálních kruzích.

Takto rozličnou skupinu lidí vždy spojuje chuť k jídlu, které tak plní v rámci večera roli společenského tmelu. „Každá forma servírování má jiný efekt na to, jak hosté večer prožívají. Pokud jim připravíš výzvu v podobě nutnosti sdílet jídlo napříč stolem, okamžitě vytvoříš uvolněnější atmosféru a hosté mají příležitost spolu interagovat a líp se poznat. Během jedné z našich akcí dokonce jedli bez talířů a příborů přímo z malířského plátna!“ Prvotní překvapení prý rychle vystřídalo nadšení, že se bílá plocha díky přispění všech zúčastněných postupně proměňuje v obraz, záznam celého setkání. Začínám tušit, že hezká akce je víc o nápadu a zapálení hostitele než o neomezeném rozpočtu. Což mi Katka potvrzuje.

„O malém ani velkém rozpočtu se nedá říct, že je dobrý nebo špatný. Rozpočet se dá jen špatně využít. Když vím, co chci akcí sdělit, vyvstanou okamžitě jasné priority. Potřebuju hosty okouzlit krásnou lokalitou, která spolkne většinu peněz? Dobře, pak musím nahradit kapelu DJem a servírované menu vyměnit za sendviče. Ale pozor, i když to budou jenom sendviče, musí být tip top. Event si po celou dobu musí udržet nastavenou laťku,“ zdůrazňuje. Nejhorší tedy je, když se vše udělá napůl, vložená energie se „rozplizne“ a výsledný dojem je nijaký.

Za úspěšným eventem rozhodně stojí hromada úsilí. Stres z příprav u Katky nastupuje i dva měsíce před akcí, protože inovátorský přístup k programu generuje velké množství neznámých. Ani na samotné akci pak hostitelka nemůže vypnout. Katka hlídá, zda není v některé z místností příliš horko, málo světla, příliš hlasitá hudba, povalující se skleničky nebo jestli je na toaletách dostatek mýdla. Úleva u ní přichází až den po akci. „Druhý den většinou prospím,“ směje se. „Ale už večer jsem šťastná, že jsme to zvládli a za dva dny mi s chybějícím adrenalinem začíná vrtat hlavou – jak by mohla vypadat další akce?“

RSVP je série rozhovorů s hostiteli a hosty nejrůznějších společenských setkání, které vznikají díky cateringu White Circus. Všechny postupně publikované články včetně detailů, které se nám sem nevešly, najdete na www.whitecircus.cz nebo instagramu @whitecircuscatering.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.