V prach se obrátit

Sdílejte

Oheň jako nástroj ničení i tvoření, lidské svědomí i nevědomí a naše odtržení od přírody i přirozenosti. To všechno zachycuje Christian Houge skrz svůj objektiv, a hlavně skrze zvířata. Jeho tvorbu, která vám dost možná nedá spát, představí pražská Bold Gallery.


Norský umělec Christian Houge strávil sedm let sbíráním vycpaných zvířat, často vzácných trofejních exemplářů, která v rámci fotografické série „Residence of Impermanence“ (Sídlo pomíjivosti) umisťuje na pozadí honosných tapet anglické viktoriánské éry. Tato kombinace je podle něj odrazem lidského ega a naší nenasytné touhy dobývat, což má za důsledek ztrátu sounáležitosti s přírodou, na níž jsme ve skutečnosti závislí.

Houge se proto rozhodl vycpaná zvířata symbolicky osvobodit a jako nástroj zvolil oheň. „Uzavírám tak koloběh. V hmotném světě ničím předmět a tím ho odstraňuji z trhu a zabraňuji dalšímu prodeji. Součástí procesu tohoto aktu pálení je zřeknutí se kontroly, zatímco plameny a zvíře vytvoří konečnou scénu na portrétu.

Zvíře dostává poslední nádech života a důstojnosti po tom, co bylo kvůli lidské idealizaci přírody uvězněno,“ dodává umělec. Hougova vizuálně poutavá, avšak zároveň znepokojivá díla upozorňují na současné environmentální problémy a na často rezignovaný postoj ze strany člověka.

Jeho díla, která budou od dubna v Bold Gallery k vidění, ukazují, kam jsme jako druh dospěli a konfrontují konzumní společnost s křehkostí přírody.

„Když kameru namířím na něco venku, namířím ji také do svého nitra a objevuji v sobě věci, které jsem nečekal. Skrze svoji práci chci vybízet ostatní, aby také nahlédli do svého nitra a na svůj vztah k širším souvislostem,“ popisuje svůj záměr Houge.

Výstava proběhne v termínu 28. 4. – 28. 5. www.boldgallery.art

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.