Víte, kudy vede cesta k dobrému spánku? Podle české značky Lejaan jednoznačně přes povlečení, které nedělá kompromisy, zvládne vysokou zátěž a vaši ložnici přetvoří v oázu dokonalého odpočinku. Ať už vás čeká brzké vstávání, dospávání večírku nebo odpolední šlofíček, tady se vždy probudíte jako znovuzrození.
Česká značka povlečení a bytového textilu Lejaan (čti Leján) se na trhu objevila na podzim 2020 jako projekt tří přátel – Marcela Gecova, Jana Kmocha a Jana Bartoše, jejichž jména se v přesmyčkách promítla do názvu značky. Podobné perfekcionistické požadavky nejen v profesním životě, ale i v rámci běžných věcí, jimiž se doma obklopujeme, vedly k tomu, že se společně rozhodli vybudovat značku, jež nabourá stereotypy. „Než jsme s Lejaan začali, lidé si neuvědomovali, že povlečení může být sexy! A také jaký má dopad na kvalitu spánku. Toto se snažíme změnit,“ vysvětlují svou motivaci majitelé. Aby mohla značka spatřit světlo světa a zkrášlit ložnice prvních zákazníků, čekaly ji tříleté přípravy. Do jejích základů vložili Marcel a oba Janové znalosti hotelového provozu, architektury a designu ze svých předchozích působení.
Mix and match
Už dva roky tak Lejaan svým zákazníkům nabízí stylové ložní prádlo, ručníky či župany s minimalistickým designem, které vás svou kvalitou vezmou do exkluzivních hotelů. „Hlavním cílem a hodnotou je pro nás spokojený zákazník, který se probudil doma ve své posteli dokonale odpočinutý, jako by se vyspal v nejluxusnějším hotelu. Díky Lejaan budete mít doma dokonale ustlanou postel, ve které se relaxuje samo,“ doplňují majitelé a podotýkají, že každou kolekci tvoří sami s důrazem na to, aby se k sobě jednotlivé kolekce navzájem hodily. „Unikát značky Lejaan oproti ostatním na českém trhu spočívá v tom, že si ke všem kolekcím necháváme na míru vyrobit přesnou konstrukci látky. Sami si definujeme strukturu, gramáž, barvu i složení materiálu.
Barvy vznikají v hlavě naší kreativní ředitelky Jany Hučíkové a jsou vyvíjeny tak, aby byly kolekce povlečení Lejaan kombinovatelné i mezi sebou,“ doplňují majitelé. S Lejaan si tak můžete vybudovat svou vlastní sbírku povlečení a podle nálady či ročního období mixovat jednotlivé kolekce. Ze dvou i více setů vytvoříte kombinace, které v ložnici navodí vždy o trochu jinou atmosféru. Povlečení zároveň nemusíte kupovat po setech, ale také po jednotlivých kusech, takže výsledek může být opravdu variabilní, a to nejen z designových a estetických důvodů, ale také z těch praktických. „Doporučujeme například koupit více kusů povlaků na polštáře a měnit je častěji než povlaky na peřiny, protože kvůli působení nočních krémů, make-upu nebo potu rychleji ztrácejí svěžest,“ dodávají experti z Lejaan. Rozhodnete- li se spánek povznést ještě o jednu úroveň výše, věnujte pozornost výplním. V nabídce Lejaan najdete na každý rozměr povlaků také výplň, s níž rozhodně nesáhnete vedle.
Do morku látky
V čem tedy kvalita povlečení skutečně tkví? „Neprodáváme nic, co bychom sami nechtěli mít doma. Snažíme se, aby naše produkty byly v co největší míře udržitelné, příjemné na dotek a měly velikou výdrž. Naším favoritem je prádlo, které se vyrábí z celulózy získané z eukalyptového vlákna, dnes už známé jako lyocell. Lidé s citlivou pokožkou ocení naše organické kolekce a klasici prádlo ze 100% bavlny. Struktura našeho prádla a výrobní know-how má kořeny v hotelovém segmentu, proto se naše prádlo může prát na vysoké teploty a mandlovat. Látku u nás nestříháme, ale trháme ve směru nitě, proto se po vyprání prádlo nekroutí. Také nepoužíváme knoflíky,“ vysvětlují majitelé značky a dokazují, že za zdánlivě jednoduchou vizí Lejaan je promyšlená strategie, a hlavně poctivá práce. S tím se pojí i respekt k tradicím, který Lejaan razí například tím, že sídlí v Liberci, jenž má textilní výrobu zakódovanou hluboko v DNA. Majitelé zde koupili původní textilní továrnu Kolora, kompletně ji zrekonstruovali a dnes zde mají veškeré zázemí pro logistiku, zákaznický servis i back office. Švadleny povlečení šijí na několika místech v okolí Liberce, takže si můžete být jisti, že i samotná výroba je lokální.
Nejvyšší zátěž
Díky vysokým standardům, kterým musí produkty Lejaan vyhovět, jsou kromě domácností skvělou volbou i pro butikové hotely, horské apartmány, wellness centra a další kouzelná místa, jimž záleží na kvalitě spánku jejich hostů. „Jsme partnerem předních českých architektů, bytových designérů a interiérových studií. Klientům po celé České republice dodáváme kompletní sortiment od povlečení přes výplně, froté ručníky, župany a koupelnové předložky. Našim partnerům jsme schopni vyhovět i v individuálních požadavcích na výrobu, ušijeme atypické rozměry podle konkrétních požadavků nebo například nevkládáme gumičky do prostěradel pro praní při vysokých teplotách,“ popisují majitelé variabilitu značky.
Dva roky na trhu ukazují, že cesta, kterou Janové a Marcel zvolili, je správná. „Máme stálé zákazníky, kteří se pravidelně vracejí. Zřejmě platí, že když se v našem povlečení jednou vyspí, už se nechtějí vracet k těm původním, a to nás nabíjí energií do další práce,“ chválí si zpětnou vazbu zákazníků. Zároveň se shodují, že kostru jejich byznysu bude vždy tvořit ložní prádlo, doplněné o kvalitní froté. „Chceme i nadále udávat trendy v tomto segmentu, a proto bude tímto směrem putovat většina naší energie. Nechceme Lejaan zbytečně tříštit, ale naopak svoji pozici každý rok upevnit,“ vysvětlují svou vizi. Výjimkou potvrzující pravidlo jsou home design kousky, například plédy nebo přehozy přes postel, které v kombinaci s kvalitním a příjemným povlečením fungují jako pomyslná třešnička na dortu.