Pocta tradici

Sdílejte

Před šesti lety založil mladý zlínský podnikatel Václav Staněk firmu Vasky, která vsadila na tradiční výrobu a ševcovské řemeslo založené na kvalitě a lásce k poctivé práci. Za dobu své existence obula značka Vasky více než 130 000 Čechů a Slováků a vyrobila přes 150 000 produktů, na jejichž vzniku se podílí kolem 150 obuvníků.


Ryze česká firma, která se těší velkému úspěchu, je nejvíce hrdá na to, že letos může začít vracet ševcovině a svému rodnému městu to, co jí pomohlo k úspěchu. Proto k příležitosti oslav sedmi set let města Zlína připravila nejen mnoho novinek a stala se partnerem kulturních akcí, ale také se rozhodla podpořit tradiční zlínské řemeslo a obuvnickou tradici.

Po šesti letech od vzniku značky je pro jejího zakladatele tradiční výroba obuvi stejně důležitá jako na začátku a nechce z ní slevovat. Protože je ale velmi těžké najít v dnešní době zručné ševce a ševcovině jako učebnímu oboru hrozí reálný konec, rozhodl se, že tomu nebude jen přihlížet.

Za každý rok existence značky Vasky a města Zlín věnuje tisíc korun na rozvoj ševcovského řemesla. Celkem 706 tisíc korun pomůže realizovat ševcovskou dílnu ve 44. budově, kde se mladí lidé budou moci formou kurzů a workshopů seznámit s touto tradiční zlínskou profesí. Krásu ševcoviny plánuje ukázat i studentům v jiných městech a krajích, a to jak naživo, tak i za pomoci online kurzů.

Ve spolupráci s Klubem absolventů Baťovy školy připravují Vasky také obuvnické muzeum a na všechny zákazníky čeká ve zlínské prodejně virtuální prohlídka výroby bot. „Poptávka po lokálních ručně vyráběný ch produktech roste, ačkoli tradiční řemeslo si v Česku prochází náročný m obdobím. Věřím však, ž e to lze zvrátit. Rád bych, aby se tradiční ševcovina vrátila na š koly a byla pro mladé opět v kurzu.

V roce 2022 slaví mě sto Zlín sedm set let od svého založení , to by mohl být dobrý začátek pro novou éru ševcovské ho umění. S Vaskami se obuvnickou tradici snažíme oživit, a proto chceme být určitě u toho. Edukovat a přibliž ovat ševcovské řemeslo široké veřejnosti i mladší generaci,“ říká Václav Staněk, zakladatel značky Vasky. Dalším dárkem, který tato svěží obuvnická firma přichystala k významnému výročí, je spolupráce s mladým umělcem Matějem Hoškem, jenž tvoří pod značkou Maappi.

Matěj je autista, ale to mu rozhodně nebrání jít za svými sny a dobývat svět designu. Jeho cílevědomost a píle je pro Vasky velmi inspirativní. Všichni jsou velmi nadšeni, že právě on se podílel na limitované edici bot zdobené ručně vytvořenou mapou Zlína. Tyto boty budou v omezeném množství k dostání v nové zlínské prodejně, která byla v dubnu otevřena jako concept store společně s českými značkami Bagind a Wuders. Ty vyznávají stejné hodnoty jako Vasky.

Dalším tématem, které je pro Vasky čím dál tím důležitější, je svoboda volby. Přemýšlí o ní v kontextu toho, že každý z nás potřebuje něco jiného, po něčem jiném touží a není možné všechny zařadit do pomyslných škatulek. Proto byla vytvořena celá řada novinek, ať už jsou to barefoot boty pro ty, kteří se chtějí více propojit se zemí, veganské boty určené všem, kdo se v pravé kůži necítí komfortně, balerínky pro dívky a ženy, jež potřebují jednoduché a elegantní boty hodící se na všechny příležitosti, nebo připravujeme boty na běhání pro vyznavače větru ve vlasech.

Všem, kdo nechtějí zapadnout v davu, potřebují se cítit výjimeční a rádi by si vytvořili něco vlastního, nabízí Vasky neomezené možnosti v podobě konfigurátoru, kde si mohou svůj oblíbený typ boty barevně vyladit podle svých představ. Druhou variantou jsou pak custom boty zhotovené společně s designérem Martinem Brnou, které doslova nemají žádné limity. A ti, kdo si přejí na každém kroku uchovat vzpomínky na nejdůležitější okamžiky, si zamilují svatební tenisky.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.