Uprostřed přírody Českého středohoří, daleko od veškerého shonu, se ukrývá Resort Oblík. Místo, které dá odpočinout vašemu tělu i duši a kde vás čeká impozantní wellness i špičková gastronomie. Jeho tým nedávno přivítal novou generální ředitelku Christine Vespermann, díky níž se Oblík každý den stává výjimečnějším. Společně jsme si povídaly o nové restauraci, péči o hosty i o tom, jakou cestou se bude resortv budoucnu ubírat.
Čím si vás Oblík získal a v čem vidíte jeho jedinečnou hodnotu?
Je to jednoznačně jeho okolí s kopcem Oblík v zádech, nádherné výhledy, spa zařízení a úžasná restaurace Remedi. To všechno tvoří opravdu jedinečný celek a mám velkou radost, že velké plány, které na příští rok máme, ho učiní ještě unikátnějším. Novinky začneme odhalovat již brzy a je skutečně na co se těšit.
Zmiňujete restauraci Remedi, která se otevřela teprve nedávno. Můžete popsat její zaměření a jak souvisí s konceptem resortu?
Naše restaurace nabízí pečlivě připravené pokrmy, které harmonicky spojují chutě, vůně a textury a vytvářejí vyvážený a vytříbený gastronomický zážitek, který potěší všechny smysly. Místní kulinářské výtvory vycházejí z důkladného vědeckého výzkumu, který zaručuje, že každé jídlo nejen skvěle chutná, ale také přispívá k celkové pohodě našich hostů. Klademe velký důraz na udržitelnost a pečlivě vybíráme farmářské produkty, které jsou v souladu s naším závazkem k ekologicky odpovědnému získávání surovin.
Kromě jiných aktivit se váš resort zaměřuje také na wellness. Co si pod wellness v Oblíku můžeme představit?
Wellness začíná relaxací. A kde jinde najít absolutní klid než na tak božském místě? Máme úžasné spa se třemi různými saunami, Plunge Pool a Kneippovu lázeň, během víkendu nabízíme navíc cvičení jógy a meditace. Na vyžádání je k dispozici také široká škála masáží a v příštím roce se naše nabídka procedur ještě rozroste.
V Oblíku jste téměř neustále osobně přítomná, to je propozici generální ředitelky poměrně neobvyklé. Můžete přiblížit, jak tento přístup působí na hosty?
Je opravdu snadné nechat se unést administrativou, odpovídáním na e-maily nebo každodenním řízením podniku. Já ale věřím, že spokojení zaměstnanci vytvářejí pro hosty ještě lepší zážitky, a proto se vždy snažím si udělat čas na lidi, kteří duši Oblíku tvoří, a předávat jim znalosti, jež jsem za léta praxe získala. Máme štěstí, že se na Oblíku sešla úžasná skupina lidí, a právě těm chci svým praktickým přístupem ukazovat, že i já jsem součástí tohoto sehraného týmu. Zároveň se snažím osobně setkat s každým hostem, který k nám přijede. Myslím, že osobní přístup je to, co naši klienti nejvíc potřebují. To, že nasloucháme jejich potřebám, nám umožňuje vyvářet opravdu nezapomenutelné zážitky a doufám, že je to pro ně také důvod nás brzy znovu navštívit.
Co si podle vás hosté z pobytu v Oblíku odvážejí?
Snad jen ty nejbáječnější vzpomínky. Doufám, že často vzpomínají na místo vzdálené pouhou hodinu cesty z Prahy, které poskytuje luxusní služby s úžasným osobním přístupem. Zároveň si přeji, aby se k nám klienti vraceli a stali se skutečnými členy „Oblík Family“.
Jak tady vypadá váš běžný pracovní den?
Po příjezdu si nechávám tři čtvrtě hodiny pro sebe, než se na Oblíku sejde celý tým. To mi umožňuje shromáždit myšlenky, jak si rozvrhnout den. Poté máme krátkou ranní poradu se všemi vedoucími oddělení, abychom naplánovali, co nás čeká a probíráme, zda jsou naši hosté se vším spokojeni. Pak mám procházku po objektu, abych zkontrolovala, zda je vše tak, jak má být. I když je to práce, cítím se poctěna, že mohu dohlížet na tak výjimečný objekt, poslouchat šumění vody, pozorovat zvířata a krásnou přírodu, která hotel obklopuje. Po práci v kanceláři se snažím setkávat s co největším počtem klientů a neustále dohlížet na to, abychom poskytovali pětihvězdičkové služby i nad jejich rámec. Jednou týdně mám velkou prohlídku Oblíku s naším novým správcem Oldřichem, abychom probrali oblasti, které musíme zlepšit. Jsem ráda, že se k nám připojil a můžeme společně toto krásné místo přetvářet v opravdový klenot. Večer, když se vracím domů do Prahy, rekapituluji události dne a plánuji nové projekty do budoucna. Vždy si říkám, jaké mám štěstí, že mohu toto místo nazývat svým pracovním prostorem.
Jaká je vaše vize Oblíku do budoucna? Můžete prozradit nějaké plány?
Mou vizí pro Oblík je, aby se toto kouzelné místo stalo evropskou referencí v rámci wellness a ozdravných pobytů. Zároveň si přeji, aby z restaurace Remedi bylo místo fine diningu, jehož návštěvu si nenechá ujít žádný milovník kvalitní gastronomie. Plány jsou vzrušující a já se nemohu dočkat, až bude vše hotovo. Pomalu, ale jistě budeme další kroky odhalovat, tak u toho buďte s námi!
Christine Vespermann,
General Manager Resortu Oblík
Mezi její úspěchy se řadí otevření a dvanáctileté vedení jednoho z nejvýznamnějších wellness resortů na Pyrenejském poloostrově. Po dlouholeté praxi v sektoru pětihvězdičkových luxusních hotelů v Německu, Švýcarsku, Velké Británii, USA, Francii a Španělsku se Christine Vespermann rozhodla hledat novou výzvu. Tu našla v Resortu Oblík, o kterém sama mluví jako o ráji a jemuž se teď věnuje celým svým srdcem.