Lovci kouzelných míst

Sdílejte

S uzavřením hranic začali hledat výjimečná místa po Česku a dnes je prostřednictvím vlastní aplikace šíří dál. Cestovatelé Eliška Hudcová a Jaroslav Janouš vyvinuli Placehunter, který vás vezme na více než dvě stě neotřelých výletů po rodné zemi. To je však teprve začátek.


Když se loni v březnu následkem protipandemických opatření poprvé od revolučních let opět uzavíraly české hranice, nezbývalo nám nic jiného než se ve volných chvílích porozhlédnout po nejbližším okolí. „Země česká, domov můj“, pějete dnes možná radostí při vzpomínkách na cesty po přírodě, architektuře, výjimečné gastronomii a památkách, o kterých jste před pár lety neměli ani tušení. Není to však tak dávno, co téměř polovina národa při první příležitosti prchala do nejvzdálenějších koutů světa. Vždyť pořídit si letenku přes oceán a dostat se na místo s miliony srdíček na Instagramu bylo tak snadné. Možná i snazší než obavy ze zklamání jen pár kilometrů od domova.

Jinak na tom v loňském roce nebyli vášniví cestovatelé, blogerka Eliška Hudcová – na Instagramu známá pod přezdívkou @timetofit – a její partner Jaroslav Janouš. Objevování exotických destinací musela dvojice na neurčito vyměnit za víkendy strávené doma. „Musím se přiznat, že jsem se do té doby o Česko příliš nezajímala. Domácí výlety jsem měla spojené s přecpanou Sněžkou, vyhlídkou Máj nebo Karlštejnem. Pandemie mi ale v tomto ohledu otevřela oči. Bylo to příjemné překvapení. Jenže najít skutečně zajímavá místa mi dalo pořádně zabrat. Dva dny před každým víkendem jsem trávila hodiny na desítkách webů a map,“ vzpomíná na loňské jaro Eliška.

„Nebýt covidu, není ani Placehunter. Poptávku jsme cítili nejen v našem okolí i statistiky potvrdily, že zájem o cestování po tuzemsku roste. První impulz k vytvoření naší aplikace přišel během podzimu v autě při cestě na Šumavu. Měli jsme za sebou osm měsíců objevování Česka a napadlo nás, že by stálo za to naše dobrodružství sdílet,“ dodává Jaroslav, majitel mladé digitální agentury soustředící se na tvorbu aplikací a softwaru.

Do společného podnikání se dvojice pouštěla s vědomím, že na zdejším trhu obdobné služby sice fungují, ale rozhodně ne podle jejich představ. „Našim cílem bylo vytvořit seznam opravdu výjimečných míst, která člověka nadchnou a překvapí. Možná o nich dosud neslyšel nebo je pozná z nového úhlu, ale všechny je bude chtít navštívit,“ vysvětluje Eliška a Jaroslav ji promptně doplňuje: „Oproti konkurenci nabízíme komplexně zpracovaný obsah, dáváme si záležet na fotkách, důkladně píšeme popisky a máme uživatelsky nejpřívětivější aplikaci, kde na vás nečekají žádná nepříjemná překvapení.“

destinace, plánuje, fotí a aplikaci plní obsahem. Jaroslav, jak sám s úsměvem tvrdí, je hlavně řidič. Na starosti má však také vývoj a technickou stránku softwaru. „Fakt, že si celou aplikaci vytváříme ve vlastní agentuře, je velká výhoda. Kromě toho, že si můžeme vymyslet téměř cokoli a realizace se nám daří v relativně krátkém čase, nám to umožňuje šetřit náklady. To však neznamená, že jsme do projektu nevložili nemalé peníze z vlastní kapsy,“ přiznává. Investice se však začínají pomalu vracet.

Placehunter má dnes okolo padesáti tisíců uživatelů, z čehož si zhruba dva tisíce platí předplatné. Aplikace je sice volně ke stažení, pro zobrazení všech bodů na mapě je však třeba zaplatit měsíční nebo roční předplatné. „Monetizace je pro nás velké téma a často se stáváme kvůli předplatnému terčem kritiky. Je potřeba si uvědomit, že vývoj něco stojí a nic na internetu není zdarma. Přičemž zaplatit nutně neznamená poslat někam peníze, financovat se dá také prodejem dat třetím stranám nebo používáním reklam. Z obdobných praktik na internetu jsme ale sami dost otrávení. Rádi bychom tímto způsobem lidem ukázali, že je normální za kvalitní obsah a poctivou práci platit. Film si také můžete stáhnout nelegálně, ale fér je zaplatit. Možná to není byznysově nejchytřejší, ale filozoficky nám to dává smysl,“ prozrazuje Jaroslav a rychle mě ujišťuje, že 20–25 % mapy zůstane vždy dostupných zdarma.

V Placehunteru na vás aktuálně čeká přes dvě stě zaručených tipů na výlety a každý týden jeden až tři další přibývají. „Mám vlastní plánovací mapu, kde je asi šest set špendlíků. Víkendy se nám rázem proměnily na pracovní dobrodružství, během kterého se snažíme objet co nejvíc nových míst. Ne všechny ale použijeme,“ ujišťuje Eliška. „Rozhodujeme se zcela subjektivně, stačí na sebe kouknout, a už víme, jestli místo stojí za to. Jde nám o celkový dojem, rozhodujeme se podle atmosféry i okolní scenérie. Nedávno jsme byli na nově otevřené rozhledně. Sice bychom ji dokázali nafotit tak, aby v aplikaci vypadala krásně, ale okolí nestálo za nic a hemžilo se turisty. Zjednodušeně se dá říct, že u nás najdete jen taková místa, která bychom s čistým svědomím doporučili svým nejbližším přátelům,“ říká Jaroslav.

Kromě základního popisu a povedených fotografií, často také z ptačí perspektivy zachycených dronem, na vás v aplikaci čeká celá řada užitečných informací. Jedním kliknutím se dozvíte otvírací dobu, vstupné, dostupnost autem, náročnost trasy i počasí na nadcházející tři dny. Přímo z detailu místa se můžete nechat navigovat na nejbližší parkoviště nebo rovnou k cíli. Obsah je rozdělen do pěti základních kategorií: příroda, architektura, rozhledny, památky a místa ideální pro focení s dronem. Filtrace pak pomůže vytipovat destinace vhodné pro děti, psy, kočárky, případně vozíčkáře, stanování či piknik. Poradí také se vzdáleností, fyzickou nebo časovou náročností. Třešničkou na dortu jsou vlastnoručně naplánované procházky s podrobným popisem a odkazem na turistickou mapu, jež vás provedou hned několika body najednou.

Nechybí však ani osobní tipy a připomínky. „Jednou jsme se byli podívat u zatopeného mostu. Bylo to kouzelné místo, ale mysleli jsme, že nás sežerou komáři zaživa, tak jsme nezapomněli poznamenat, ať si v letních měsící lidé nezapomenou repelent. Osobní zkušenost je pro nás zásadní,“ apeluje Eliška. Letos se dvojice soustředí zejména na zlepšování aplikace a lokální nabídky. V blízké době plánuje propojení s aplikací Lukáše Hejlíka Gastromapa, čerstvou novinkou je finanční vstup skupiny Amazing Places. „Spojily se dva nadějné projekty, které se přirozeně doplňují. Amazing Places je silný partner, který nám pomůže s posílením kvality a značky,“ těší se.

Díky spřáteleným projektům si tak lidé prostřednictvím Placehuntera budou moct naplánovat celý víkend – od zajímavého výletu přes osvědčené restaurace až po prémiové ubytování. A prostor by mohli brzy dostat také uživatelé, například recenzováním tipů, i další služby jako carsharing. Tím ale plány dua nekončí, příští sezonu chtějí Eliška s Jaroslavem expandovat do Rakouska a v dalších letech pokračovat na slovenský, německý, slovinský a chorvatský trh. „Kdo ví, jednou může být z Placehunteru celoevropská aplikace, plány máme rozhodně velké,“ uzavírá s nadšením Eliška.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.