Hrající kapitán

Sdílejte

Amazing Places letos na podzim oslaví kulatiny! 10 let kouzelných míst v sobě nese nespočet inspirativních projektů, tisíce rezervovaných pobytů i nezapomenutelných zážitků nejen u nás a v sousedních zemích, ale i na vzdálených tropických ostrovech. Poslední tři roky celý tento kolotoč řídí Václav Vítek, výkonný ředitel, který rád řeší věci týmově a má přehled o každodenních maličkostech. Společně jsme si povídali o tom, co si Amazing Places nadělí k narozeninám, o trendech v ubytování i Vaškově osobním vztahu k cestování.


Jak ses k Amazing Places vlastně dostal?
Čtyři roky předtím, než jsem nastoupil, jsem provozoval jedno z Amazing míst, takže jsem o projektu dlouho věděl. Potom jsem během covidu narazil na volnou pozici, setkal se s Petrem Kotíkem a bylo mi jasné, že s ním chci pracovat, přece jen jde do všeho po hlavě a je to sparťan. Tehdy navíc probíhala transformace Amazing Places, takže jsem před sebou měl nepopsaný list, nový tým a celkově jsme vlastně začínali znovu, a to byla výzva.

Co máš v rámci projektu dnes na starosti?
Jedna věc je pozice na papíře, to je výkonný ředitel, jinak jsem vždycky dělal obchod a marketing, hledal jsem příležitosti, jak daný projekt zapojit do nových možností propagace, takže svoji roli bych nazval hrající kapitán. V praxi se snažím pracovat s týmem tak, aby měli všichni pocit, že projekt zastupují, nikdo tady není v pasivní roli. Mám trochu sklony k mikromanagementu, do všeho mluvím, o všechno se zajímám, což je asi občas kontraproduktivní, ale nerad ztrácím kontakt s nejjednoduššími věcmi. Jsem rád v první linii a nejinak je tomu tady.

Kdybys měl popsat svůj běžný den, jak by vypadal?
Polovinu dne mi zaberou schůzky a plánování. Mám rád čísla, takže se dívám na denní report, sleduji naše výsledky třeba v oblasti account managementu nebo v rámci zákaznické podpory. Hodně se věnuji obchodu a marketingu, což prostupuje celým projektem i naším magazínem, a vzhledem k tomu, že se z nás stala technologická firma, zajímám se také o náš postup ve vývoji. Kromě toho jsem v kontaktu s kolegy z projektů, jako jsou třeba Kouzelné chaloupky, a sleduji i naše sociální sítě, zajímá mě, jak performují a co sdílíme.

Sleduješ čísla. Máš tedy vypozorované nějaké trendy v tom, co lidé na Amazing Places vyhledávají? Změnilo se něco?
Překvapuje mě, jak výrazně šly nahoru hotely. V období ovlivněném covidem se bookovaly apartmány, chalupy, roubenky, glampingy, ale poslední dva roky se do popředí zase dostaly hotely. Dnes je patnáct z dvaceti našich nejúspěšnějších objektů právě z této kategorie. Jednak je to proto, že mají lidé rádi, když je o ně postaráno a na místě jsou služby pro dospělé i pro děti, a jednak hraje roli i dostupnost a vyšší ubytovací kapacita.

Amazing Places už dávnou nejsou jen místa v Čechách a na Slovensku. Kam jinam se dá vyrazit?
Mě hrozně baví Polsko. Po covidu se tam vrátila spousta lidí ze světových megalopolí s penězi a know-how, vkusem a energií přinést té zemi něco zpět. Většina nových míst, která vidíme, je úplně wow – je to designové, na krásném místě, mají skvělé fotky, web i sociální sítě. Je to produkt se vším všudy, takže to mě v posledních dvou letech nejvíc fascinuje. Jedno polské místo je navíc v rámci prodejů na Amazing Places od začátku roku na prvním místě.

Co se týče zahraničí, je zajímavý také projekt Češi ve světě. Jak to funguje?
Jsou to jednotlivá místa po světě, která provozují Češi. Tenhle projekt má pro nás velkou váhu nejen proto, že je to příběh o úspěšném podnikání mimo republiku, ale je to také možnost pro ostatní Čechy vyjet na neznámá místa a cítit se tam dobře. Pokud někdo nevládne jazykem nebo je trochu bázlivější, může tohle být jeho bezpečný přístav. Pilotním objektem tohoto projektu je Bába na Bali a dál kolekci takových míst tvoříme, do konce roku by jich měly být nižší desítky.

Co musí objekt splňovat, aby byl Amazing? A co pro majitele těchto ubytování členství v Amazing Places znamená?
Musí mít přesah, ať už je to historie, přístup k tradici, nebo design. Majitelé kouzelných míst chtějí být v dobré společnosti, mezi podobně smýšlejícími lidmi s podobným smyslem pro vkus a tvrdou práci, a proto tenhle privátní klub tvoří takovou rodinu sdílených hodnot. Dnes si můžeme neskromně přiznat, že na českém trhu není projekt, který by to dělal podobně jako my. Jsme parta lidí, která tomuto byznysu rozumí, má oko na krásná místa a dokáže ocenit, co majitelé prožívají. Naším cílem je dlouhodobě a šikovně propagovat naše místa mezi lidmi, kteří mají zájem o něco unikátního, a to podle mě majitele přitahuje.

Jakou roli v tvém životě hraje cestování?
Celý život jsem poměrně dost v pohybu, vždycky jsem rád cestoval a díky rodičům jsem tu možnost měl – moje maminka byla letuška, táta hoteliér a prezident hotelové asociace. Viděli jsme krásná místa po celém světě, různé hotely a resorty. Mezi roky 2009 a 2016 jsem se stěhoval různě po Evropě dohromady desetkrát, a nikdy mi to nevadilo. Teď mám dvě děti, s nimiž jsme zvyklí se sbalit a vyjet, ať už do hotelu, nebo pod stan. Řekl bych, že je pro mě cestování přirozené.

Jsou nějaké regiony, které bys doporučil na léto? Něco, co považuješ za nedoceněné?
Nedávno jsem byl na Tachovsku, kde jsem objevil krásné místo, které bude brzy u nás na webu. Je v obci Darmyšl a ztělesňuje to, co považuji za Amazing, zejména díky citlivé rekonstrukci a okolní přírodě. Bude to skvělá skrýš před letními vedry, která osobně moc nemusím. Zároveň mám jedno Amazing místo, což je dům mojí babičky v Podkrušnohoří, které má v létě také velké kouzlo. Myslím, že v Čechách je pořád co objevovat a máme tady hodně regionů s velkým potenciálem. Právě západní Čechy podle mě zájem turistů teprve čeká. Roste to tam sice pomalu, ale určitě to bude stát za to.

Na co se teď těšíš?
Na to, co přijde po oslavení deseti let Amazing Places. Máme velké plány, mezi než patří třeba náš věrnostní program, který nechá fanoušky nahlédnout do světa Amazing Places podobně, jako do něj vidí majitelé kouzelných míst. Plánujeme si ho nadělit k narozeninám, takže v září nebo říjnu. Nejvíc mě na tom baví právě ta gamifikace, protože hravost je to, do čeho jsem se v Amazing Places zamiloval. Je to volná disciplína, kterou ale všichni bereme velmi vážně, protože cítíme zodpovědnost vůči partnerům a fanouškům. Dalším dárkem k narozeninám pak bude spuštění projektu Kouzelné chaloupky, na němž už více než rok pracuje celý tým lidí.

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.