Češi se stali největšími konzumenty Kampotského pepře na světě

Sdílejte

Kambodžská provincie Kampot je proslulá jako domov nejkvalitnějšího pepře na světě, stejně jako šampaňské patří k oblasti Champagne. Unikátní Kampotský pepř v rámci projektu. pepper..field pěstuje necelých 200 malých farem, od kterých ho jako první a jediní za fair & direct trade podmínek dováží Češi k nám a do dalších 8 evropských zemí. Projekt, který zlepšuje životní podmínky téměř 2000 lidí v Kambodži, se stal letos největším exportérem tohoto koření na světě.


Když navštívíte pepřové farmy v Kampotu, zalije vás příjemné klima a pohostinnost místních. Pepř tu roste už od 13. století. Dennodenní tvrdá práce pod tropickým sluncem a pečlivý ruční sběr i třídění zaručují prvotřídní kvalitu pepře, který sbírá ocenění na poli gastronomie i businessu.

Autenticita, podmanivá chuť pepře a dobro jsou základní pilíře spolupráce, které .pepper..field buduje s těmito lokálními pěstiteli. Farmáři tak kultivují svá políčka a posílají děti do školy, což je v této části světa stále luxusem. Díky .pepper..fieldu se mění nejen kvalita života farmářů, ale také budoucnost jejich dětí. Kampotský pepř je nejen kořením, ale i symbolem naděje a přátelství, které překračuje hranice.

Díky takto nastaveným podmínkám se po pouhých pěti letech podařilo, že .pepper..field je největším exportérem Kampotského pepře na světě s odbytem 40 tun ročně. V současné době navíc i řídí tamní asociaci, která na všechny náležitosti stran pěstování a vývozu Kampotského pepře dohlíží.

Pepřem to ale teprve začíná. Kromě spolupráce s vyhlášenými šéfkuchaři a restauracemi se firma zaměřuje na dárkový segment pro firmy i koncové uživatele – milovníky pepře, kteří „už všechno mají“ – a vývoj vlastních produktů. Kromě pomoci na druhé straně světa tak podporují i další české značky z gastro odvětví – od čokolády přes gin až například po lyofilizaci.

„Od začátku jsme byli ‚dárkovací‘ firmou. Uvědomujeme si, že Kampotského pepře je ve světě velmi málo a tak k němu i přistupujeme. Lidé – a především firmy – by měli darovat udržitelné dárky, které jsou ideálně z české produkce, kvalitních materiálů a jsou něčím výjimečné. Pokud splňují principy fair trade obchodu, o to lépe. Nově rozesíláme dárky do všech zemí EU a firmám tak kromě luxusního dárku odebereme spoustu starostí s expedicí, kterou nám zajišťuje fulfillment distribuční centrum do celé Evropy,“ říká Klára Dohnalová, spoluzakladatelka projektu.

Mladí Češi právě za svůj mrazem sušený Kampotský pepř získali poprvé v historii ČR nejvyšší gastronomické ocenění světa – GOLDEN FORK za 1 z 14 nejlepších delikates světa v roce 2021. Titul uděluje porota soutěže GREAT TASTE, do které se přihlásilo 13 647 vzorků z celého světa. Šanci na ZLATOU VIDLIČKU má celosvětově pouze zlomek produktů.

www.pepperfield.cz

Pokud se Vám líbil článek, budeme rádi když jej nasdílíte.
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.