Kambodžská provincie Kampot je proslulá jako domov nejkvalitnějšího pepře na světě, stejně jako šampaňské patří k oblasti Champagne. Unikátní Kampotský pepř v rámci projektu. pepper..field pěstuje necelých 200 malých farem, od kterých ho jako první a jediní za fair & direct trade podmínek dováží Češi k nám a do dalších 8 evropských zemí. Projekt, který zlepšuje životní podmínky téměř 2000 lidí v Kambodži, se stal letos největším exportérem tohoto koření na světě.
Když navštívíte pepřové farmy v Kampotu, zalije vás příjemné klima a pohostinnost místních. Pepř tu roste už od 13. století. Dennodenní tvrdá práce pod tropickým sluncem a pečlivý ruční sběr i třídění zaručují prvotřídní kvalitu pepře, který sbírá ocenění na poli gastronomie i businessu.
Autenticita, podmanivá chuť pepře a dobro jsou základní pilíře spolupráce, které .pepper..field buduje s těmito lokálními pěstiteli. Farmáři tak kultivují svá políčka a posílají děti do školy, což je v této části světa stále luxusem. Díky .pepper..fieldu se mění nejen kvalita života farmářů, ale také budoucnost jejich dětí. Kampotský pepř je nejen kořením, ale i symbolem naděje a přátelství, které překračuje hranice.
Díky takto nastaveným podmínkám se po pouhých pěti letech podařilo, že .pepper..field je největším exportérem Kampotského pepře na světě s odbytem 40 tun ročně. V současné době navíc i řídí tamní asociaci, která na všechny náležitosti stran pěstování a vývozu Kampotského pepře dohlíží.
Pepřem to ale teprve začíná. Kromě spolupráce s vyhlášenými šéfkuchaři a restauracemi se firma zaměřuje na dárkový segment pro firmy i koncové uživatele – milovníky pepře, kteří „už všechno mají“ – a vývoj vlastních produktů. Kromě pomoci na druhé straně světa tak podporují i další české značky z gastro odvětví – od čokolády přes gin až například po lyofilizaci.
„Od začátku jsme byli ‚dárkovací‘ firmou. Uvědomujeme si, že Kampotského pepře je ve světě velmi málo a tak k němu i přistupujeme. Lidé – a především firmy – by měli darovat udržitelné dárky, které jsou ideálně z české produkce, kvalitních materiálů a jsou něčím výjimečné. Pokud splňují principy fair trade obchodu, o to lépe. Nově rozesíláme dárky do všech zemí EU a firmám tak kromě luxusního dárku odebereme spoustu starostí s expedicí, kterou nám zajišťuje fulfillment distribuční centrum do celé Evropy,“ říká Klára Dohnalová, spoluzakladatelka projektu.
Mladí Češi právě za svůj mrazem sušený Kampotský pepř získali poprvé v historii ČR nejvyšší gastronomické ocenění světa – GOLDEN FORK za 1 z 14 nejlepších delikates světa v roce 2021. Titul uděluje porota soutěže GREAT TASTE, do které se přihlásilo 13 647 vzorků z celého světa. Šanci na ZLATOU VIDLIČKU má celosvětově pouze zlomek produktů.
www.pepperfield.cz