Nápad režiséra Jana Svěráka vytvořit z desetimetrového plakátu stylové tašky se natolik zalíbil architektce a designérce Dagmar Hlaviznové, že se okamžitě pustila do vytvoření prvních unikátních kousků.
Na začátku příběhu S.prosté tašky byla fotografie Petra Kozlíka, který nafotil Terezu Rambu do filmu Betlémské světlo. Fotografie měla původně sloužit jen jako rekvizita.
Nakonec se z ní stal obrovský poster, který visel v době uvedení fi lmu na Vinohradské a vzbudil hodně emocí. Jana Svěráka v té chvíli napadlo, jak jej stylovým způsobem recyklovat, a tak oslovil architektku a designérku Dagmar Hlaviznovou, která dokázala jeho myšlenku zhmotnit. I když většinou pracuje se lnem a přírodními materiály a její ryze česká firma se věnuje udržitelné módě a bytovému textilu, celý koncept se jí moc líbil a zapadl do její osobní filozofie.
Z hlediska materiálu to byla výzva a ideální příležitost vyzkoušet si něco nového. Takzvaný reklamní banner je obvykle vyrobený z potisknuté PVC fólie s pololesklým povrchem. Materiál je velmi odolný vůči otěru, zároveň má dlouhou životnost a je možné jej prošít na průmyslových strojích. Náš materiál PVC banner Mesh má podobné vlastnosti a používá se díky propustnosti světla běžně například i přes okna nebo ploty.
V branické dílně Aesthetic tak vedle lněných piknikových dek a letních šatů začaly vznikat prototypy tašky, která se bude hodit na cesty, k vodě i do města. Když jsme pak finální podobu tašky fotili, všem nám bylo líto, že plakát s Terezou byl jen jeden a na každého se nedostane…